København


Tilbage til forsiden


Jeg ville meget gerne ud og bo i København. Bare få lov til at opdage København og opleve hvordan det er at bo der.

Men der er nok mange ting, som gælder, mange ting, som man gerne vil have noget med at gøre, og som er vigtige. Jeg har dog min familie i Aalborg, så på den led ville jeg måske hellere bo i Aalborg. Men personligt ville jeg gerne opleve København som beboende, hvis jeg kunne.

Men det er jo et spørgsmål om hvad man overhovedet kan gøre eller være, når man er udskrevet igen. Hvordan man overhovedet kan få et liv til at give mening.

Hvordan kan man overhovedet have et hjem og have et liv, hvordan kan man overhovedet være noget og nogen. Det er jo det basale i det og det, som gælder.

Så spørgsmålet for mig er: hvad skal mit næste hjem være og hvor kan det overhovedet være? Hvad kan jeg overhovedet føle som hjem? Hvad kan jeg overhovedet ønske at bo i? Hvor kan jeg overhovedet have et liv og have noget at lave? Hvor har jeg overhovedet noget at lave?
Og ikke mindst: hvad er muligt? Man er jo stadigvæk begrænset af de økonomiske muligheder og de livsmæssige muligheder.


Men det er spørgsmålet, hvad kan jeg overhovedet have som hjem? Hvor kan jeg overhovedet have en modstand? Hvor kan jeg overhovedet have noget at lave? Være nogen og noget, ikke føle mig så alene. Jeg ville ønske at det var i København og ikke i Aalborg, men det kan godt være at det bliver Aalborg.

Men ja, jeg må se hvad det overhovedet bliver til. Jeg vil dog nok altid skrive, om så det er det ene eller det andet sted. Jeg glæder mig til at se, hvad jeg kommer ud i efter det her, men jeg vil som sagt ønske at det kunne være København. Men det er nok ikke sandsynligt, fordi det koster flere penge, end jeg umiddelbart har mulighed for at tjene.
Jeg tænker bare at det ville være meget kedeligt at sidde i Aalborg, når jeg er udskrevet, men sådan er det måske bare.

På et eller andet tidspunkt, dog, er jeg færdig med at sidde herinde på retspsykiatrisk afdeling, og så må jeg se hvad det kan blive til udenfor.

Det kan godt være at det bliver lidt patetisk at sidde udenfor, men jeg må se hvad det bliver til.


Men jeg glæder mig til at høre hvad det er lægen vil snakke med mig om, hun har de sidste par måneder sagt at der er noget, hun gerne vil snakke med mig om.

Men jeg synes bare at det ville være meget mere interessant at komme ud i København kontra at komme ud i Aalborg.

Det er ikke særlig sjovt at gå rundt i Aalborg mere, det ville være sjovere at gå rundt i København. Men det kan også være at det ikke er nok bare at gå rundt, det kan godt være at der skal mere til.

Men jeg må se hvad der kommer ud af det hele. Nu skal jeg jo helt sikkert være herinde i mindst 5 år nok, og så må jeg se hvordan landet ligger efter det.

Det er efterhånden yderst kedeligt at være herinde, men jeg tror også at det ville være kedeligt udenfor, i hvert fald hvis jeg var i Aalborg. Jeg gider i hvert fald ikke fængsel efter det her.